Ako dodržať novoročné predsavzatia

Dátum: 9. januára 2024 Autor: tím ALFA OMEGA Kategória: Osobný rozvoj

Začiatok nového roka je časom plným očakávania a nových plánov. S nadšením si kladieme nové ciele a predsavzatia. Aby ste však dokázali premeniť tieto predsavzatia na realitu, je dôležité pristupovať k nim s premyslenou stratégiou. Tu je niekoľko kľúčových krokov, ktoré vám pomôžu zostať na správnej ceste:

1.Využite techniku SMART

Ak si stanovíte ciele, ktoré sú príliš veľké alebo nereálne, vaša motivácia sa rýchlo utopí pod ich ťarchou. Začnite malými, konkrétnymi krokmi, ktoré sú dosiahnuteľné a umožnia vám pocítiť úspech a postup. Vaše ciele by mali byť jasné a presne definované. Použite metódu SMART, aby ste si uľahčili cestu k ich dosiahnutiu.

SMART znamená, že cieľ by mal byť:

  • Specific – jasne formulovaný,
  • Measurable – merateľný,
  • Attainable – musí stáť za to sa snažiť
  • Relevant – musí byť reálne ho dosiahnuť
  • Time based – potrebujete pevný dátum, dokedy ho chcete dosiahnuť

Miesto “Chcem schudnúť” si radšej povedzte “Schudnem 5 kilogramov do konca marca.“ Cieľ máte jasne sformulovaný, reálny, máte stanovený pevný dátum. Merať a kontrolovať čiastkové výsledky viete vďaka váhe. Dosiahnutie prvých úspechov vám pomôže ostať motivovaným. Váš cieľ však musí stáť za to.

2.Objavte svoje WHY

Každý cieľ by mal mať vaše “prečo”, ktoré je vaším hnacím motorom. Možno chcete schudnúť, aby ste sa vošli do vysnívaných šiat, alebo aby ste sa cítili sebavedomejšie v spoločnosti. Čokoľvek to je, tento pocit a myšlienka vám pomôže v slabých chvíľach, keď to budete chcieť vzdať. Preto to potrebuje byť vaša vnútorná túžba, nie očakávanie druhých.

3.Nájdite si partnera do výzvy

Nájdite si niekoho, kto má podobné ciele. Spoločne môžete zdieľať pokroky, oslavovať úspechy a podporovať sa navzájom v ťažkých chvíľach. Ak sa dohodnete s niekým, že pôjdete cvičiť o 7 ráno, bude sa vám to rušiť ťažšie, ako keď sa dohodnete iba sami so sebou. Okrem toho pokrok niekoho iného vás môže motivovať k lepším výkonom, ak ste súťaživý typ.

4.Majte so sebou súcit 

Buďte k sebe láskaví. Ak sa vám nepodarí dodržať plán na 100 %, neberte to ako neúspech. Ak splníte svoj nový jedálniček na 80 % a zvyšných 20 % zhrešíte, stále ste urobili pokrok o 80 % a to je veľa. Zmeny chvíľu trvajú a zaslúžia si poctu. Preto sa nekarhajte za chyby, ale pochváľte sa za úspechy, aj keď sa vám zdajú maličké. Malé zmeny vedia urobiť v živote veľké rozdiely.

5.Odmeňte sa za čiastkové úspechy

Nastavte si systém odmien pre malé víťazstvá na ceste k veľkému cieľu. Tieto odmeny vám pomôžu udržať motiváciu a poskytnú vám dôvod tešiť sa na ďalšie malé úspechy. Môže to byť čokoľvek, čo vám urobí radosť a bude pre vás symbolom úspechu.

6.Osvojte si pravidlo dvoch minút

Začnite implementovať 2-minútové pravidlo. Pre začiatok nového zvyku je ľahšie oklamať svoj mozog. Ak ste si dali za cieľ chodiť cvičiť, jeden deň venujte 2 minúty príprave vecí, ktoré budete k cvičeniu potrebovať. Ďalší deň si zistite trasu do posilňovne a vyriešte dopravu. Ďalší deň si povedzte, že dnes budete cvičiť len dve minúty. Keď budete na mieste, budete cvičiť viac, ale podarí sa vám oklamať mozog, že je to nenáročná úloha. A keby ste mali cvičiť len dve minúty, splnili ste cieľ a zaznačte si ho do kalendára. Sledovať svoj pokrok aj vizuálne vám mentálne pomôže pokračovať.

Vývu s inštrukciami si stiahnete tu.

Vždy splňte úlohu daný deň, aj keby vám to malo trvať len dve minúty. Konzistentnosťou si vybudujete dlhodobý zvyk. Aby sme vám túto cestu uľahčili, pripravili sme pre vás vizuálnu mesačnú výzvu, ktorú si môžete stiahnuť a vytlačiť. Môžete si tu zaznamenať každodenné úspechy, súperiť s kolegami či s partnerom a značiť si čiastkové odmeny. Začať môžete kedykoľvek. Na našom sa facebooku môžete aj zapojiť do súťaže a vyhrať skvelé ceny.

Články, ktoré by vás mohli zaujímať

Dátum: 2. júna 2023

Autor: tím ALFA OMEGA

Kategória: Osobný rozvoj

Trápi vás roztrieštená pozornosť a pretlak úloh?

Dátum: 6. februára 2024

Autor: tím ALFA OMEGA

Kategória: Zdravie

5 najčastejších mýtov o self-care